Victoria Silvstedt hyllar svenska succébolagets kvinnliga ledning ”Vi klickade direkt”


Skrivet av: erik.nordlander

Redan 2017 skrev vi om Jasmine Lundqvists begynnande entreprenörsresa. Förra veckan lanserade hennes BaseofSweden den extremt omtalade The Base tillsammans med Victoria Silvstedt.
– Jag träffade Jasmine och klickade direkt, det är en otrolig girl-power i företaget, säger Victoria Silvstedt, som numera sitter i den svenska succéns Advisory Board är och internationell kommunikatör.

Under BaseofSwedens lansering på Lyko i Stockholm valde Victoria Silvstedt att hylla den kvinnliga ledningen. Hennes eget inträde i BaseofSweden, som idag har bekräftade jättemarknader i bland annat Saudiarabien och Kina, beror också på en enorm tilltro till produkten.

– Vi gör något väldigt bra och har en fantastisk drivkraft tillsammans. Jag provade produkten och blev helt fast. Produkten är helt otrolig, den håller i 72 timmar och fungerar verkligen. Jag har testat den på stranden i Miami, simmat i havsvatten, tränat med den och använt den under professionell fotografering. Den är också helt vegansk, säger Victoria Silvstedt.

Entreprenörerna Jasmine Lundqvist och Victoria Silvstedt utstrålar samma entusiasm och tankesätt.

– Kombinationen av en produkt som vi själva använder och att vi är två entreprenörer som slår ihop oss är det som kommer att göra att det blir en succé. Vi har en produkt vi tror på samtidigt som vi är ”go getters” och ”fighters”, säger Victoria Silvstedt.

Cosmo Award-vinnaren Base of Sweden lär få ytterligare bärkraft i och med att Victoria Silvstedt också förväntas spela en stor roll i den internationella lanseringen. Enbart under Sverigebesöket skapades synlighet i samtliga stora svenska medier och Victoria Silvstedts internationella image är påtagligt etablerad.

– Framförallt så kommer jag göra mycket i sociala medier och visa produkten i mina kanaler. Jag kommer att göra så mycket som jag kan och det känns lite som min baby också. Det här är bara början – en ”kick off”. ”I am all over the place”, skrattar Victoria Silvstedt.

Jasmine Lundqvist kallar lanseringen i Stockholm för ”första stoppet”.

– Det här är en smålansering, sedan ska vi ut i världen tillsammans. Vi börjar i Europa, Saudiarabien och Indien – och fortsätter med resten. Victoria och jag kompletterar varandra jättebra. Vi har drivet som gemensam nämnare – vi har jobbat hårt och kan sympatisera med varandra, säger Jasmine Lundqvist.

Jasmine Lundqvist har tidigare berättat om vägen fram till entreprenörskapet i en längre intervju med Framtidsanalys. I intervjun berättade hon om sin flykt från Iran som pågick i fem år innan hon kom till Västerås:

– Jag föddes i Iran och var på flykt med min familj i fem år innan vi kom till Sverige. Vi hade en ganska speciell flyktväg innan vi kom hit; vi bodde tre år i Ryssland, ett år i Afghanistan och ett år i Indien. När jag och min syster började skolan i Västerås satte våra föräldrar oss i privatskola.

– Våra föräldrar lät oss utvecklas och upptäcka världen. Pappa är superfeminst och det var viktigt att hans flickor skulle få samma möjligheter som vilka män som helst – vi skulle inte bära slöja eller bli bortgifta. Vi har aldrig haft en könsdiskussion hemma, det har varit en självklarhet att vi ska ha samma möjligheter. När jag gick ut i gymnasiet sa min pappa att ”ni ska ut i världen – ni ska inte stanna i Västerås”. Jag vet inte om han menade riktigt i den omfattningen som det blev!

– Sedan banade min syster väg för mig genom att hon gick på Handelshögskolan i Stockholm. Hon var en inspiration för mig och jag valde att utbilda mig på civilekonomiprogrammet på SU, jag fick ett Internship på Oriflame och ett uppdrag att göra ett researchprojekt i Iran… Läs hela artikeln: Efter jobb i 40 länder – nu blir hon entreprenör

BaseofSweden säljs nu på Lyko. Läs mer om produkterna